Kompleksowe szkolenie z zakresu obsługi programu MS Word, bez którego nie można sobie wyobrazić pracy nie tylko biurowej.
Szkolenie uczy tworzenie estetycznego, odpowiednio sformatowanego i rozplanowanego pisma. .
Korzyści ze szkolenia:
- Podstawy pracy z edytorem tekstu
- Formatowanie tekstu w zależności od jego przeznaczenia
- Poznanie tajników tworzenia profesjonalnych list, przypisów, spisów treści
- Tworzenie tabel
PROGRAM I TREŚCI SZKOLENIA
1. Praca z tekstem - podstawy
- Redagowanie dokumentu - Prosty tekst - pisanie polskich liter, zmiana rozmiaru marginesów, zmiana wyrównania tekstu
- Układ i formatowanie tekstu na stronie
- Upomnienie - rozstrzelenie i odstępy między wierszami
- Rysowanie linii w dokumencie
- Justowanie tekstu
- Praca z tabelami i na tabelach, wstawianie i rysowanie, scalanie komórek, zmiana kierunku tekstu, wyrównywanie tekstu, dodawanie, usuwanie komórek, konwersja tekstu na tabele i odwrotnie
- Grafika w edytorze tekstu Word
- Inicjał - dopasowywanie rodzaju czcionki
- Etykiety i wizytówki - dzielenie kartki za pomocą etykiet, wstawianie i formatowanie rysunków WordArt,
- Numerowanie stron dokumentu
- Wypunktowanie i numerowanie - listy numerowane z podpunktami, konspekty numerowane
- Schemat blokowy - rysowanie auto-kształtów, wstawianie pola tekstowego do dokumentu
- Paragrafy i symbole - wstawianie symboli, których nie ma na klawiaturze
- Praca z długimi dokumentami
- Sekcje - podział w celu zmiany ustawienia strony dla fragmentu dokumentu
- Widok Dokument Główny i metody dzielenia na dokumenty podrzędne
- Wstawianie spisu treści, indeksów, odsyłaczy
- Praca na wielu dokumentach jednocześnie
- Korespondencja seryjna – tworzenie kopert, listów korespondencji seryjnej w oparciu o listy MS Excel
- Praca z szablonami – wykorzystanie gotowych szablonów – fax, list, życiorys
- Ustawianie dokumentu do wydruku, rukowanie dokumentu
2. Praca z dokumentami
- Automatyczne częste zapisywanie plików
- Zamykanie dokumentu bez zapisywania
- Zamykanie wszystkich otwartych dokumentów
- Tworzenie kopii zapasowych podczas pracy
- Pokazywanie większej liczby elementów na liście niedawno używanych dokumentów
- Otwieranie ostatnio używanego dokumentu przy uruchamianiu aplikacji
- Zablokowanie formatowania dokumentu
- Śledzenie zmian
- Przeglądanie dwóch dokumentów obok siebie
3. Układ strony
- Tworzenie odsyłaczy
- Tworzenie indywidualnego znaku wodnego
- Wstawianie pergaminowego tła
- Wyświetlanie tekstu z numerami linii
- Wykorzystanie różnych formatów numerowania stron w jednym dokumencie
- Wstawianie unikalnego nagłówka i stopki na pierwszej stronie
- Zastosowanie różnych nagłówków dla stron parzystych i nieparzystych
- Dodawanie marginesu na oprawę
- Tworzenie poziomów konspektu przez użytkownika
- Samodzielne formatowanie wybranego tekstu