Wprowadzenie do grafiki 3D oraz kompletny przewodnik po najważniejszych funkcjach i zastosowaniach najpopularniejszego i najbardziej lubianego pakietu 3D.
PROGRAM I TREŚCI SZKOLENIA
1. Omówienie interfejsu programu i ustawienie własnych parametrów programu
2. Menu główne
- Opis pulpitów: toolbar (narzędzia podręczne), panel komend, obsługi okien, panel informacyjny, panel animacyjny
3. Ustawianie parametrów obiektów bryłowych
4. Techniki tworzenia obiektów 2D
- obiekty typu Shapes
- obiekty typu NURMS
- techniki przekształcania obiektów 2D w obiekty 3D
5. Koncepcja projektu i organizacja sceny 3D
6. Techniki modelowania scen i obiektów
- narzędzia transformacji
- modyfikatory
- praca ze stosem modyfikatorów
- wewnętrzne narzędzia modelowania obiektów siatkowych i typu Poly
7. Podstawowe operacje na obiektach
8. Podstawy oświetlenia scen
- rodzaje świateł
- możliwości wykorzystywania świateł w scenie
- cienie
- sterowanie parametrami świateł
- światło słoneczne i światło dzienne
9. Wprowadzenie do pracy z kamerami
- rodzaje kamer
- podstawy sterowania kamerami
10. Podstawy renderingu
- tworzenie materiałów prostych
- wprowadzenie do tworzenia materiałów złożonych
- dodawanie materiałów do obiektów
- kontrolowanie cieni
- renderowanie obrazów w module wewnętrznym
- renderowanie obrazów za pomocą modułów Mental Ray