Kompleksowe szkolenie w zakresie projektowania w oparciu o grafikę wektorową 2D.
Adobe Illustrator przeznaczony do tworzenia realizacji do wydruku oraz ulepszony o narzędzia dla twórców stron WWW, a także będący w stanie zastosować wiele efektów typowych dla grafiki bitmapowej.
Korzyści ze szkolenia:
- Tworzenie prostych kształtów i figur wektorowych
- Edycja obiektów wektorowych
- Dodawanie i edycji kolorów i tekstur
- Malowanie, rysowanie ścieżek oraz użycie symboli
- Tworzenia ilustracji wektorowych
- Wprowadzanie i formatowanie tekstów
- Tworzenie prostych logotypów, papierów firmowych, okładek, reklam i ulotek
- Poprawnego przygotowania pracy do druku i prezentacji w Internecie
PROGRAM I TREŚCI SZKOLENIA
1. Preferencje pracy z programem i podstawowe ustawienia koloru
2. Tworzenie nowego dokumentu
- Optymalne ustawienia preferencji programu
- Interfejs użytkownika
- Preferencje programu (ekran, palety i narzędzia)
- Tryby podglądu, linie pomocnicze, inteligentne linie pomocnicze
- Przydatne skróty klawiaturowe
3. Teoria koloru
- Przestrzenie CMYK i RGB
- Kolory dodatkowe z bibliotek Pantone
4. Tworzenie i edycja prostych kształtów wektorowych
- Użycie podstawowych figur geometrycznych do tworzenie ścieżek
- Korzystanie z kształtów gotowych oraz narzędzi palety Pathfinger
- Zaznaczanie obiektów
- Opcje narzędzi
- Rysunek odręczny (narzędzia: ołówek, pióro, pędzel)
5. Praca na obiektach
- Skalowanie
- Obracanie
- Odbijanie
- Grupowanie obiektów
- Praca na warstwach
6. Nadawanie koloru wypełniania i obrysu ścieżek
- Tryb pracy z wypełnieniem i obrysem
- Nadawanie koloru wypełnienia
- Grubość i kolor obrysu
- Praca z gradientem
- Tworzenie i edycja gradientów
- Tryby podglądu,
- Linie pomocnicze, funkcje Smart Guides i Bounding Box
- Przejścia tonalne
- Przezroczystości
7. Narzędzia malarskie i malowanie
- Zasady użycia pędzla w programie Illustrator
- Opcje pędzla
- Praca z pędzlem Blend Tool
- Tworzenie i edycja ścieżek za pomocą narzędzia Pen Tool
- Tworzenie i zapis własnych pędzli
8. Symbole w programie Illustrator
- Zasady użycia symboli
- Narzędzia do pracy z symbolami
- Edycja symboli
- Zamiana symboli
- Rodzaje symboli
- Tworzenie i zapis własnych symboli
9. Efekty
- Dodawanie cieni
- Stylizacja
- Wykorzystanie dostępnych efektów
- Wykorzystanie efektów 3D
10. Selekcje
- Zaznaczanie wybranych fragmentów obrazów i obiektów
- Maskowanie obiektów
11. Praca z tekstem
- Rodzaje tekstów
- Dodawanie i edycja tekstu
- Formatowanie tekstu
- Ramki tekstowe
- Tekst na ścieżce
- Tworzenie prostych dokumentów (ulotka)
12. Budujemy proste projekty i ilustracje
- tworzymy wizytówki
- budujemy plan lekcji
- tworzenie kalendarza
13. Publikacja projektu
- Przygotowanie do druku
- Przygotowanie do dystrybucji elektronicznej